Fit Me Powder nr. 125

Hejsan, nu tänkte jag göra en recension på Maybelline's Fit Me Puder i färgtonen 125.
Fit Me Powder (Nr. 125)
Jag verkligen älskar detta pudret, denna färgen är helt perfekt för min hudton. Jag använder tonen 125 och fick hjälp att hitta min ton av en expedit på kicks här i stan. Den kostar 129kr på kicks men finns även att köpa på t.ex. Lindex, Ica och andra affärer där kosmetik ingår.
Man får en "burk" som man öppnar och då får man först se själva pudret men om man sedan lyfter på plattan pudret ligger på så kommer det ett nytt lager där det finns en underbar liten "puff" som man ska applicera pudret med. Denna använder jag dock bara om jag vill täcka mycket, ifall jag t.ex. har fått röda fläckar eller om porer syns mycket. Annas använder jag en av mina puderborstar. Då blir det en lagon täckning och ansiktet får en jämn och fin ton.
Bra och Dåligt
+ Pudret täcker precis lagom men kan även täcka lite
+ Bra matthet
+ Prisvärd!
- Burken som pudret kommer i ser lite väl plastig ut.
- Applicator "puffen" kunde ha varit mycket större och med något slags handtag som man kan hålla i när man allicerar så man slipper få puder på fingrarna.
-
Köpa igen?
Tror inte det. Jag gillade mitt Puder från Lumene mycket mer, vet tyvärr inte vad den heter men ska göra en recension så fort jag vet.

Kommentarer

Någon kommentarbar tanke?

Namn:
Kom ihåg mig?

Email (den publiceras ej):

din URL/Bloggadress

Vad var det nu som du ville säga :)?

Trackback
RSS 2.0